Gelap by Ariff Adly | Review

 

Gelap by Ariff Adly
Publisher: Buku Fixi
Publication Date: August 23rd, 2014
Genre: Thriller
Add to Goodreads
Source: Own
Rating: 3.5
Buy Links: Shopee | MPH Online
 

Blurb

A group of friends have a tradition of an annual wild party. But this one, set in a remote jungle, might just be their last: a crazed killer appear to be on the loose.
 
 
Review
 
Buku kedua yang aku baca selepas Kacau yang ambil masa hampir 8 tahun untuk aku beli dan baca. Kenapa ambil masa lama? Sebab buku Kacau tuh dah kacau aku berhari lamanya. Seram weh. Dah lah rumah lama aku memang seram bertambah seram weh. Eh salah ulas ni.

Berbalik pada Gelap. Seperti tajuknya, dunia aku terasa gelap, mendung bila jalan ceritanya yang gory buat aku tarik nafas panjang untuk meneruskannya.

Jalan cerita agak menarik tapi terlalu kejam. 8 sekawan membuat parti tahunan mereka. Adi dan Maya selaku tuan rumah. Salah satu, peraturan mereka adalah tiada siapa pun boleh pegang telefon bimbit mereka dan harus diletakkan dalam 1 kotak yang disediakan. Mereka ni adalah sekumpulan anak orang berada yang hidup mereka terlalu bebas.

Malam tu, satu persatu daripada mereka menemui ajal. Mereka diseksa dengan sangat kejam. Jujurnya, aku terkejut bila dapat tahu siapa pelakunya dan apa puncanya mereka diseksa begitu.

Gelap ni pada aku okay-lah. It’s a psycho thriller with a message behind it. Orang yang berdendam sangat menakutkan ye lebih lagi bila tindakan kau tu telah hancurkan hidup/ahli keluarga mereka.
 
Baca juga review Kacau by Ariff Adly: Sini 

1 comment

  1. wan rokiah wan ismailAugust 5, 2022 at 10:31 AM

    Seramnyaaa. Kalau wawa memang tak baca dah buku macam tu.😂😂

    ReplyDelete